עשה/י זאת בעצמך: מטוס קל חשמלי

מנוע חשמלי הוא בדרך כלל בעל משקל כבד למדי, בעיקר בגלל הסוללות המספקות לו אנרגיה. משקל הסוללות הוא אחד המכשולים העיקריים עליהם יש להתגבר בכדי לבנות כלי טיס חשמליים. מי שהחליט להתמודד עם האתגר הוא המהנדס האמריקאי רנדל פישמן.

המטוס של פישמן הוא מטוס קל חד-מושבי, ובו מנוע חשמלי של כ-18 כוחות סוס המניע מדחף קטן יחסית בקוטר של 1.2 מטר. שתי הסוללות שלו יכולות להניע את המטוס במהירות של כ-110 קמ"ש למשך שעה וחצי. כדי להאריך את משך הטיסה, יכול הטייס להפסיק את פעולת המנוע, מה שהופך את המטוס באופן זמני לדאון. במצב זה הופך המדחף לטורבינת רוח, המנצלת את הרוח זרמי האוויר הנושאים את הדאון בכדי לטעון את הסוללות.

 

 

למטוס של פישמן יש מספר יתרונות: הוא קל מאוד לתחזוקה, והטיסה שלו היא שקטה כמעט לחלוטין, מה שהופך את הטיסה לנעימה יותר ומאפשר להשתמש בו גם באיזורים עירוניים בכל שעות היממה. בנוסף לכך, טעינה מלאה של הסוללות עולה פחות מדולר.

המטוס החשמלי הזה עדיין לא נכנס לייצור סדרתי, אבל הממציא מזמין את הציבור לבנות מטוס כזה בעצמו. לשם כך הוא מוכר חבילה הכוללת את החלקים הדרושים לבניית המטוס בצירוף הוראות הרכבה. מחיר החבילה הממוצעת הוא פחות מ-20 אלף דולר. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר הבית של הפרוייקט.

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אסתר  On נובמבר 16, 2008 at 9:57 am

    ליאור

    לדעתי הבעיה של המטוס הזה,שהוא חד מושבי
    בשאר התחומים הוא עונה על הציפיות, ומלבד זאת צריך לעשות רשיון טיסה בארה"ב

    נחמד שאתה ממשיך להתעניין במטוסים

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: