מחקר מדעי חושף – קיים קשר בין איכות האוכל לבין ההנאה מהארוחה

במחקר שהתבצע באוניברסיטת פרדו (מהאוניברסיטאות המובילות בעולם) שבארה"ב, נעזר צוות המדענים יאנג נמקונג וסוצ'אונג ג'אנג בכילים מתימטיים מורכבים בכדי לחשוף קשר אשר בוודאי ישנה את סדרי העולם בכל הקשור לענף המסעדנות. המדענים חושפים שקיים קשר בין איכות האוכל לבין מידת שביעות הרצון של הלקוח מהביקור במסעדה. ממש כך. את הסנסציה הם מסכמים במאמר שהתפרסם בכתב העת Journal of Hospitality & Tourism Research, בו הם מציינים באופן מפורש:

With a structural equation modeling technique, this study shows that overall food quality significantly affects customer satisfaction and behavioral intentions and also revealed that the relationship between food quality and customer behavioral intentions is mediated by satisfaction.

ממצא זה הביא את החוקרים למסקנה המתבקשת, והיא שאיכות המזון הוא גורם חשוב אשר עשוי לגרום ללקוחות לחזור ולסעוד במקום. את התובנה הזאת הם מסכמים בתור הנחיה לבעלי המסעדות:

Thus, managers should pay attention to the key food quality attributes that elicit customer satisfaction and enhance return visits in the restaurant business.

.

למאמא המלא:

Young Namkung, SooCheong Jang, Does Food Quality Really Matter in Restaurants? Its Impact On Customer Satisfaction and Behavioral Intentions, Journal of Hospitality & Tourism Research, Vol. 31, p. 387-409, 2007.

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חרטא ברטא  On ספטמבר 3, 2008 at 8:00 pm

    פן וטלר בניסוי בלתי מדעי דווקא מראים ששביעות הרצון לא תלויה באיכות האוכל אלא העובדה שהלקוח *חושב* שהוא מקבל את המוצר הטוב ביותר.

    http://ca.youtube.com/watch?v=a9J1b3MqiX8

    נכון, לא מדעי (יש לאמריקאים נטייה להיות מנומסים כששואלים אותם איך האוכל) אבל בהחלט מאיר עיניים.

    והנה מה שיש להם להגיד על מים מבקבוק:

    http://ca.youtube.com/watch?v=XfPAjUvvnIc&feature=related

  • גיל  On ספטמבר 3, 2008 at 8:19 pm

    אני חושב שהכותרת מטעה. לא מדובר באיכות אובייקטיבית של מזון אלא בתפיסה של המזון על ידי הלקוחות של המסעדה. כלומר, סועדים נתבקשו לדרג את האוכל על פי מדדים שונים כמו איך האוכל נראה, האם הוא טעים וכו' ושאלו אותם אם הם מרוצים ממנו. ברור שאם מדובר במסעדה יוקרתית אנשים יגידו שהאוכל יותר טעים וגם יהיו יותר מרוצים, אבל כמו שכתבו לפניי, אם עושים מניפולציה על האוכל במסעדת יוקרה די בקלות אפשר לגרום ללקוחות להגיד שהאוכל טוב גם אם הוא לא, רק בגלל שרמזים חיצוניים מצביעים על יוקרה של המקום.

    השורה התחתונה היא שלדעתי דווקא איכות אוכל היא אוברייטד ורוב האנשים יהיו מרוצים מרוב המאכלים אם יוגשו להם בעטיפה המתאימה.

  • ליאור  On ספטמבר 3, 2008 at 8:39 pm

    לא יודע למה אנשים לא מקדישים קצת יותר מחשבה לניסוח. תופעה גלובלית של כותבי מאמרים שבעצם כותבים לעצמם ולא לקוראים.

    גיל, מה שכתבת בסוף הוא אולי מעניין (ותחושת הבטן שלי היא שאתה צודק, הרי גם פרסומת בטלוויזיה פתאום הופכת את האוכל ל"יותר טעים"), אבל לא זה מה שהם בדקו. זה מוביל להערה של חרטא. הם לא עשו הפרדה בין האיכות האמיתית של האוכל (עד כמה שבכלל ניתן למדוד כזה דבר) לבין מה שהלקוחות חושבים על איכות האוכל. הם לא מבחינים בין אוכל איכותי לבין אוכל שהלקוחות חושבים עליו כאיכותי.

  • גיל  On ספטמבר 3, 2008 at 9:02 pm

    מדובר בתפיסה של האוכל ולא באיכות האמיתית. כך שהמחקר עצמו לא בהכרח מיותר, אבל הכותרת מטעה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: