הריקשה המעופפת

אחד הפרוייקטים המוטוריים היותר מרגשים של התקופה האחרונה הוא ה"ריקשה המעופפת" של חברת "פאלוי".

הריקשה המעופפת היא בעצם מכונית קטנה בעלת שלושה גלגלים שיכולה לנסוע בעיר או בכביש המהיר כמו כל מכונית קומפקטית רגילה. אולם כאשר הנהג חפץ להפוך את הנסיעה האיטית בפקק לטיסה ישירה, הוא יכול לפרוס את המדחף הגדול שמקופל על הגג שלה, והמכונית הופכת לגירוקופטר (כלי טיס שהוא מאין הכלאה בין מטוס והליקופטר). לאחר הרצה קצרה של כ-50 מטר הריקשה מתרוממת והופכת לכלי טיס לכל דבר.

הגירוקופטר אינו ידוע ככלי טיס יעיל במיוחד, אבל אחד היתרונות שלו הוא שקל יחסית לשלוט עליו. הנחיתה, לעומת זאת, היא סיפור קצת יותר מסובך. ביצועי הריקשה באוויר כמעט זהים לאלה שעל הקרקע: מהירות מירבית של כ 200 קמ"ש, וטווח של 600 קילומטרים, בצריכת דלק של בערך 25 קילומטרים לליטר.

 

תאריך היעד להשקת כלי הרכב הזה הוא שנת 2011, והמחיר הוא 140,000 דולר (ניתן לרכוש כבר עכשיו). לפי הודעת החברה, עיקר ההתעניינות מגיע ממשלות באירופה וארצות הברית, אשר מעוניינות להשתמש בכלי הרכב הזה בתור אמבולנסים וניידות משטרה.

 

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שמעון זילבר  On יוני 12, 2008 at 7:44 pm

    מעניין.
    ליאור, הבלוג שלך מעניין ונראה מבטיח .המשך והצלח!
    כמה הערות קטנות:
    1. מדוע שינית את הפונט? לטעמי, לפחות, הפונט הרגיל טוב בהחלט.
    2. גירוסקופ או ג'ירוסקופ?
    3. אולי עדיף שתתרגם במוטו שלך "משרה המכניסה 400,000", שכן רק מעביד יכול לשלם.
    משרה איננה מעביד, ולכן היא מכניסה את הסכום.

  • ליאור  On יוני 13, 2008 at 6:42 am

    חן חן על ההתייחסות ועל המילים הטובות. אעשה כמיטב יכולתי כדי שלא תתאכזב בהמשך.

    1. מדי פעם אני מנסה לגוון את הפונט. הפעם זה היה ניסיון בלתי-מוצלח באופן מיוחד. אני מסכים שהפונט הרגיל נעים יותר לעין.

    2. האמת היא שאין לי מושג. אני יודע שבאנגלית אומרים גירוקופטר. אני לא יודע איך (אם בכלל) מבטאים את המילה הזאת בעברית תקינה.

    3. תודה על ההערה. תיקנתי. במקור תרגמתי את המילה כלשונה, וזה באמת יצא די עילג.

  • איתי  On יוני 14, 2008 at 1:24 am

    אז אני מצטרף 🙂

    גם כשאני לא מגיב, אני מקפיד לקרוא.

    מעניין אם הדבר הזה באמת עושה 25 ק"מ לליטר גם באויר – לעשות את זה בנסיעה רגילה זה מספיק מרשים…

  • ליאור  On יוני 14, 2008 at 6:35 am

    זה באמת מעודד לדעת שיש כאן גם מי שקורא ומתעניין.

    צריכת הדלק של הריקשה הזאת באוויר היא כמעט זהה לזו שעל הקרקע. אני מניח שמדובר בכביש פתוח ולא במה שנקרא "ממוצע יצרן", אבל זה עדיין ממש לא רע.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: